Bronnenlijst
Gebruikte bronnen
Brede basiszorg – Prodia. (z.d.). https://prodiagnostiek.be/het-zorgcontinuum/brede-basiszorg/
De school en haar decretale partners binnen leerlingenbegeleiding. (2025, 4 maart). OVSG. https://www.ovsg.be/onze-themas/leerlingenbegeleiding/beleid-leerlingenbegeleiding-gelijke-onderwijskansen/school-decretale-partners-binnen-leerlingenbegeleiding
Doelgroep en leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. (2024, 23 april). OVSG. https://www.ovsg.be/onze-themas/leerlingenbegeleiding/sterk-ses-gok-beleid-voeren/doelgroep-en-leerlingen-met-specifieke-onderwijsbehoeften
Gelijke kansen voor iedereen. (z.d.). https://pro.g-o.be/themas/over-go/pedagogisch-project/gelijke-kansen-voor-iedereen/
Gelijke onderwijskansen. (z.d.). https://www.onderwijs.vlaanderen.be/nl/gelijke-onderwijskansen
Handelingsgericht samenwerken – Prodia. (z.d.). https://prodiagnostiek.be/handelingsgericht-samenwerken/
Het referentiekader voor onderwijskwaliteit (het OK). (z.d.). https://www.onderwijsinspectie.be/nl/het-referentiekader-voor-onderwijskwaliteit-het-ok
Inclusie en leerlingenbegeleiding. (z.d.). https://pro.g-o.be/themas/pedagogische-begeleiding/inclusie-en-leerlingenbegeleiding/
Kaders en praktijk voor leerlingenbegeleiding. (2024, 26 september). OVSG. https://www.ovsg.be/onze-themas/leerlingenbegeleiding/beleid-leerlingenbegeleiding-gelijke-onderwijskansen/kader-beleid-leerlingenbegeleiding
Klasse. (2024, 1 februari). Waarom gelijke onderwijskansen nog altijd uitblijven. https://www.klasse.be/126823/waarom-gelijke-onderwijskansen-nog-altijd-uitblijven/
{{NgMeta.title}}. (z.d.-a). PRO. - Katholiekonderwijs.Vlaanderen. https://pro.katholiekonderwijs.vlaanderen/ernstige-leermoeilijkheden/onderwijsaanbod
{{NgMeta.title}}. (z.d.-b). Katholiekonderwijs.Vlaanderen. https://www.katholiekonderwijs.vlaanderen/missie-en-visie
OOg voor meer gelijke onderwijskansen. Een handleiding voor beginnende begeleiders. (z.d.). Vlaanderen.be. https://www.vlaanderen.be/publicaties/oog-voor-meer-gelijke-onderwijskansen-een-handleiding-voor-beginnende-begeleiders
Redelijke aanpassingen in basis- en secundair onderwijs. (z.d.). Vlaanderen.be. https://www.vlaanderen.be/onderwijs-en-vorming/ondersteuning-en-begeleiding-voor-leerlingen-cursisten-en-studenten/basis-en-secundair-onderwijs/redelijke-aanpassingen
Sterk SES- of GOK-beleid voeren. (z.d.). OVSG. https://www.ovsg.be/onze-themas/leerlingenbegeleiding/beleid-leerlingenbegeleiding/sterk-ses-gok-beleid-voeren
Van de Pontseele, F. (2023, 11 oktober). Een leerling met specifieke zorgnoden in de klas: zo lukt het wel. Klasse. https://www.klasse.be/627641/aanpak-leerlingen-met-extra-zorgnoden-leersteundecreet/